Działalność

Warsztaty

Od roku 2014 organizujemy letni kurs Unity we współpracy z Krzysztofem Krejem. W roku 2014 było 5 spotkań, a w 2015 roku już 6 – każde spotkanie trwało ok. 1,5 – 2h i uczyliśmy się takich rzeczy jak:

1. Podstawy poruszania się w edytorze,
2. Modelowanie terenu, używanie gotowych kontrolerów postaci, implementacja prostej strzelanki,
3. Importowanie modeli, prosta sztuczna inteligencja (ucieczka i gonienie),
4. Gra przez sieć – podstawy,
5. Collidery, Ragdoll, przejścia między scenami. Próbowano też użyć Oculusa Rift,
6. Animacje

Na koniec każdy miał stworzyć jakąś grę w Unity i się nią pochwalić. Kurs cieszy się dużym zainteresowaniem i wszyscy są zadowoleni z jego organizacji i prowadzenia. Mamy nadzieję organizować je także w kolejnych latach 🙂

Konkursy

KrakJam

logo_2011Konkurs zespołowego tworzenia gier komputerowych na czas, w 48h. Jest lokalną edycją Global Game Jam, międzynarodowego (40+ krajów) wydarzenia w branży gamedev.  W pierwszej wzięło udział 21 osób, w drugiej 27. Shader organizował KJ w 7 osób, pomagały nam 4 osoby z Mediaframe i 2 niezrzeszone, a patronat nad konkursem objął prof. Ryszard Tadeusiewicz. KrakJam organizujemy corocznie od roku 2011  🙂 .

KrakJam okazał się być zaskakująco medialnym wydarzeniem – odwiedzili nas redaktorzy z gazet, studiów telewizyjnych i radiowych. Pierwsza edycja była unikalna na skalę Polski, rok później za naszym przykładem do GGJ dołączył PolyJam w Warszawie. Znacznie więcej informacji o KJ, w tym zdjęcia i filmy, znajduje się na oficjalnej stronie www.krakjam.pl.

Compo

Co jakiś czas dajemy sobie tydzień na stworzenie gry na zadany temat – dzięki temu nie dość że tworzymy gry, to uczymy się wielu nowych rzeczy. Poza własnymi wydarzeniami niektórzy uczestniczą w Ludum Dare i innych game jamach.

 

Wykłady

Mrroczne Sekrety Twórców Gier Komputerowych

Seria wykładów profesjonalistów z branży, dla krakowskiej społeczności gamedev eloperskiej. Wykłady są darmowe i poruszają pełne spektrum tematów: programowanie, grafika, muzyka, game i level design, produkcja i zarządzanie .

Wykładali u nas prelegenci z firm: Reality Pump (Daniel Betke, Filip Pierściński), Artifex Mundi (Piotr Żygadło), The Farm 51 (Jarosław Kulik), dawne Metropolis (Adam Sawicki), a także członkowie Shadera (Hubert Rutkowski, Jacek Złydach).

Na YT można obejrzeć archiwalne fragmenty nagranych wykładów. Planujemy kolejne edycje, zawsze gdy coś organizujemy to dajemy znać wcześniej 🙂

Projekty gier

Czerwony Kapturek

Pierwszy, największy i najbardziej skończony projekt realizowany przez nasze koło. Jest to gra platformowa zręcznościowo-logiczna, osadzona w świecie inspirowanym baśnią „Czerwony Kapturek„. Opowiada ona historię dziewczynki (nie tytułowej bohaterki), która wyrusza w podróż do swojej babci aby ocalić ją przed wilkiem. Pełna fabuła, choć mroczna i zaskakująca, nie jest gwoździem programu. Zdecydowanie większy nacisk przy produkcji postawiono na mechanikę i zagadki.

Oprócz typowych dla tego gatunku elementów mapy, zaprojektowano ciekawy mechanizm zapewniający dużo więcej zabawy przy przechodzeniu poziomów. Oparliśmy na nim zarówno zagadki jak i samą fabułę. W każdym z rozdziałów dodatkowo zostały poukrywane teksty fabularne, które będą w stanie odnaleźć jedynie najwytrwalsi gracze. Po więcej informacji na temat gry i jej twórców zapraszamy na blog produkcyjny: www.czerwonykapturek.wordpress.com.

Zespół: Oskar Kuligowski, Rafał Gaweł, Łukasz Czyżycki, Michał, Krzysztof Kowal   Pomagali: Kajetan Rzepecki, Kacper Niepokólczycki, Jakub Raczyński


Chcesz być na bieżąco? Śledź nas na facebook.